Egészségtudatos helyett boldogságtudatos étkezés

Vajon milyen étrenddel és szokásokkal őrizhetjük meg vagy növelhetjük a „boldogságszintünket”?

Cikkek, tanulmányok és könyvek ezreiben olvashatunk arról, hogyan étkezzünk egészségtudatosan. Próbáljuk megjegyezni, hogy az egyes ételek, alapanyagok milyen hatással vannak a szervezetünkre, testünk működésére. Figyelünk, hogyan áll össze a napi és a heti étrendünk, hogy a bevitt tápanyagokkal minél tovább megőrizzük az egészségünket, fittségünket és szépségünket. De vajon milyen étrenddel és szokásokkal őrizhetjük meg vagy növelhetjük a „boldogságszintünket”?

Az egészségünkért tett erőfeszítések – legyen szó táplálkozásról vagy testmozgásról – hosszútávon mindenképpen pozitív hatással lesznek az életünkre, a közérzetünkre. … Kivéve, ha túlzottan „rágörcsölünk” a témára. Ha mindig a tökéletességre törekszünk, ha minden szabályt mereven be akarunk tartani és nem engedjük meg magunknak, hogy néha lazítsunk. Legyünk őszinték! Az egészségtudatos étkezés, az életmódváltás sokunknak sokszor nem is olyan könnyű. Hiszen le kell mondunk jó néhány korábban kedvelt ételről, élvezetes falatról. Esetleg el kell hagynunk régi szokásainkat és újakat kell kialakítanunk. Az alkalmanként egymásnak ellentmondó információk okozta frusztrációról már ne is beszéljünk!

Hogyan ne legyünk az egészségtudatos életmódra való törekvéstől feszültek és frusztráltak? Hogyan kerüljük el a kudarcokat? Hogyan érjük el, hogy az egészséges étkezéssel ne csak a testünkkel tegyünk jót, hanem mosolyt is csaljunk az arcunkra?

Kép

Információk és érzések

Nagyon dicséretes, ha minél több információt és tudást gyűjtünk össze a témával kapcsolatban. De ne várjuk el magunktól, hogy folyamatosan kövessük a legújabb tudományos kutatások eredményeit. Fontos viszont, hogy naprakész tudásunk legyen a saját testünkről és egészségi állapotunkról! Járjunk rendszeresen ellenőrző és szűrővizsgálatokra. Figyeljünk a testünk jelzéseire, tudatosítsuk magunkban, mi az, ami jól esik és mi az, ami nem. Így könnyebben és frusztrációmentesen hozhatunk döntést akkor is, ha különböző étkezési irányzatok egymásnak ellentmondó szabályait próbáljuk betartani. Egészséges-e a tej? Együnk-e húst? Mennyi szénhidrát fogyasztása ideális? Figyeljük meg, hogyan hatnak ezek az ételek az egészségünkre, és az érzéseinkre (is) hagyatkozva döntsünk!

Változatosság és mértékletesség

Az „új szabályaink, szokásaink” kialakítása – és betartása is – könnyebb és örömtelibb lesz, ha minél tágabb határokat húzunk meg. Azaz minél kevesebb ételt teszünk tiltólistára, inkább a mennyiséget vagy a gyakoriságot próbáljuk csökkenteni. Például ehetünk csokoládét, de csak hetente egyszer, egy szeletet. Ihatunk kávét, de a korábbi napi négy adag helyett csak kettőt. Mindez sokkal könnyebb, ha valódi változatosságra törekszünk, ha új ételeket próbálunk ki és iktatunk be az étkezésünkbe.

Maradjunk önmagunk

Fontos, hogy ismerjük magunkat és a pontosan meghatározott céljainkat! Így könnyebben megtaláljuk a hosszabbtávon is fenntartható megoldást. Mi az a néhány étel vagy szokás, amiről semmiképp nem tudunk lemondani, vagy amit semmiképp sem tudunk megszokni és beépíteni az életmódváltásunkba? Miért szerettük volna ezt a változtatást? Van valamilyen alternatív vagy kompromisszumos megoldás, amivel a célunkat is elérjük? Ha például napközben egy csésze kávé, és az ahhoz kapcsolódó kis rituálénk adja meg számunkra azt a feltöltődést, amire szükségünk van ahhoz, hogy magabiztosan és felszabadultan nézzünk szembe a napi kihívásokkal, akkor ne mondjunk le róla! Építsük be az étrendünkbe, és bűntudat nélkül élvezzük minden csepp ízét. És ha utána egy cukormentes rágógumit is bekapunk, nem csak felfrissülve, hanem friss lehelettel, magabiztosan mosolyoghatunk a világra, hiszen még a fogaink egészségéért sem kell aggódnunk!

Kép
Még több cikk neked
Kire ütött ez a gyerek: Szabó Győző most mindent visszakap kisfiától, amit valaha ebben az életben elkövetett - VIDEÓ
Kire ütött ez a gyerek: Szabó Győző most mindent visszakap kisfiától, amit valaha ebben az életben elkövetett - VIDEÓ

Szabó Győző két gyerek büszke édesapja: egy 21 éves nagylányé és egy 7 éves kisfiúé. Az Apa Magazin legújabb számának címlapfotózásán fiával, Misivel pózólt - mi pedig két póz közt kifaggatuk őt a gyerekneveléssel kapcsolatos tapasztalatairól.

Elolvasom
Itt a tavasz, vele együtt az Apa magazin legfrissebb száma.
Itt a tavasz, vele együtt az Apa magazin legfrissebb száma.

Ezúttal is főszerkesztőnk, Vida Ferenc szedte össze öt kedvenc cikkét a lapból. Popeye, gasztroapák és vloggerek minden mennyiségben.

Elolvasom
Jobban kell neki a figyelmed, mint gondolnád! 3 fontos szokás, amit vezess be annak érdekében, hogy meg is kapja!
Jobban kell neki a figyelmed, mint gondolnád! 3 fontos szokás, amit vezess be annak érdekében, hogy meg is kapja!

„Apa, apa, apa! Figyelsz te rám egyáltalán?”

Elolvasom

Előfizetés